8/24/2013

menevii ja tulevii, kuka niitä murhetii

muutama viikko amerikan mantereella asuttu ja tuntuu kyllä että joku on laittanut kellot juoksemaan liian nopeasti. kaks viikkoa... uskomatonta, vastahan jätin hyvästit siskolle ja näin hostit ekaa kertaa. en oo varmaan kertonut sitä kun annoin hosteille mun tuliaiset? en ymmärrä miten tää on ees mahdollista, mutta mun hostperhe luuli että salmiakki on tehty (maa)öljystä :-D sen jälkeen kun hostperhe oli valinnut minut ne oli ottanut vähän selvää suomalaisesta kulttuurista ja törmännyt jossain nettifoorumilla puheisiin salmiakista "mustana kultana" ihan niinkun joskus öljystäkin puhutaan... tosta on jo kaks viikkoa ja mua naurattaa vieläkin. miten kukaan voi luulla että suomalaiset syö öljyä herkkuna?

kahden viikon kiitolentoon on voinut vaikuttaa myös se, että kokoajan on tekemistä, uusia ihmisiä ja asioita ja niin paljon ihmeteltävää. eka orientaatio meni hyvin vaikka ei meitä isoa porukkaa ollut paikalla, mun lisäks siel oli vaan kolme vaihtaria: ruotsalainen poika, etelä-afrikkalainen tyttö ja portugalilainen poika. ne oli kaikki tosi kivoja mutta itse orientaatio oli ihan tylsä :-D kerrattiin säännöt taas ja puhuttiin vaihtovuoden tapahtumista taas. kotimatkalla sovittiin aluevalvojan kanssa "treffit" viikonlopulle ennen kun lähdetään taas new yorkiin, meen varmaan niille uimaan.


ja uimista täällä on kyllä saanutkin harrastaa, ilmat on olleet niin kuumat lämpimät että ollaan käyty marleyn kanssa lähes joka päivä jossain polskimassa. meillä ei oo omaa uima-allasta, eikä täällä niitä niin hirveästi muillakaan ole mitä voisi luulla. marleyn kaverin, clairen, perheellä on onneks allas ja me ollaan päästy uiskentelemaan sinne. mun, marleyn ja clairen lisäks siellä on yleensä clairen veli kavereineen, joten oon päässyt jo vähän tutustumaan paikalliseen nuorisoon :-D

kun uimiselta ehdittiin, käytiin hostien kanssa ikeassa. lähin ikea on connecticutin puolella, noin tunnin ajomatkan päässä sijaitsevassa new havenin satamakaupungissa. toi oli mun elämäni ensimmäinen reissu ikeaan, joten söin myös mun elämäni ensimmäiset ikea lihapullat! viimeisiin viikkoihin on kyllä mahtunut mahdottomasti ekoja kertoja...


kuten sanoin, ikeasta hommattiin sisustustavaraa jolla saataisiin mun huoneesta enemmän mun näköinen. tän lisäks ostettiin vähän käytännön tavaroita, eli parit pussilakanat, kasa pyyhkeitä ja niin edelleen. tosi kiva et sain ihan omat pussikset ja pyyhkeet ettei tarvi koko vuotta käyttää mitään vieraspyyhkeitä. lisäks kaipailin jotain rutistettavaa pitkiks yksinäisiks illoiks, joten new havenin jostain marketista matkaan tarttui ihanan pehmoinen yksisarvinen. nimiehdotuksia otetaan vastaan!



tässä taas yksi elämäni ensimmäinen kerta, nimittäin ekaa taco bell-ruokaa! taco bell oli ihan kiva, tykkäsin ainakin enemmän kun mäkkäristä ja hesestä. hostit jaksaa ihmetellä sitä kun meillä on suomessa vaan kaks hampurilaisketjua ja sit subway siihen päälle :-D täällä on joka kadunkulmassa pikaruokaravintoloita ja niitä kyllä tunnutaan hyödyntävän melko usein... näissä parissa viikossa en oo vielä kerinnyt kyllästymään (koska paikkoja on tosiaan niin monta erilaista), mutta kyllä mulla on jo ikävä makaroonilaatikkoo ja lihapullia ja perunamuussia. onneks ikean lihapullat oli melkein kun kotiruokaa...

tässä oli viime päivien tekemiset ja seuraavan viikon ohjelmistokin on jo aika hyvin tiedossa. tänään meen aluevalvojan poolille, huomenna lähdetään new yorkiin ja maanantaina alkaa US open. torstaina minä ja hostmom ajetaan aamulla longmeadowiin, koska mulla on orientaatiopäivä koulussa ja teen samalla lopulliset kurssivalinnat. torstai-illaksi ajetaan takaisin new yorkiin, jossa ollaan maanantaihin asti. maanantaina on labor day (joku juhlapäivä, en tiedä mitä siinä juhlitaan) ja me mennään syömään hostmomin siskolle ja sit tiistaina alkaakin jo koulu. alle kaks viikkoa enää lomaa jäljellä.. mutta nyt ei oo aika murhetia loman loppumista, mun pitää mennä aamupalalle. heippa ja hyvää viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti