5/26/2013

kai mut on luotu lentämään ettei sulata tie näitä kenkiä

kuten sanottua, mulla ei vielä oo hostperhettä tai mitään osavaltiotietoja, joten tässä vaiheessa on hyvä tehdä spekulaatiopostaus siitä mihin haluais päästä. mulla on ensimmäisenä ajatuksena päästä mahdollisimman erilaiseen ympäristöön mihin mää oon kotona tottunut. ihan sama onko se joku paahtavan kuuma etelävaltio, jotain vuoristoseutua, suurkaupunki vai mitä. kunhan se on erilainen mihin oon suomessa tottunut. täällä suomessa me asutaan siis pienessä muutaman tuhannen asukkaan kylässä keskellä ei mitään, joten eiköhän siihen jotain vaihtelua saada ens vuonna.

ehkä kaikista osavaltioista eniten mua houkuttaa alaska, vaikka eihän siinä välttämättä mitään hirveää muutosta tapahtuisi. alaskassaha on paljon tosi pieniä kaupunkeja ja se on suurinpiirtein suomen leveyspiireillä, joten sää on paljon suomen kaltainen. mutta joku siinä alaskassa kiehtoo. ehkä kun se on niin erillään muusta ja se on vaihto-oppilaiden piirissäkin vielä aika koskematonta aluetta, olis hienoa olla "uranuurtajana" alaskassa. ja se jylhä luonto! vuoria, metsiä, järviä... toisaalta haluaisin asua jossain isolla maatilalla eläinten ja peltojen ympäröimänä, vaikka jossain montanassa tai iowassa. en oo mikään heppatyttö mut joku hevostila olis niin siisti paikka asua! tai joku karjatila oikeine cowboyneen kaikkineen.

            

ja jos jotain ihan erilaista mietitään niin nevada, new mexico, arizona tai joku muu kuuma, kuiva ja pölyinen paikka sopis mulle. nevadan las vegas tuntuu kiinnostavalta, mut ehkä kävisin siellä mielummin vaan lomalla kun asuisin koko vuoden. vaikka eihän se elämä las vegasissakaan yhtä rulettia oo, mut silti. noiden lisäks louisina olis ihana paikka asua, haluaisin kokea sen etelän tunnelman. siis kaikkihan varmaan osaa mielessään kuvitella millaista se etelän huolettomuus on, mutta mä haluaisin päästä sisälle siihen, päästä elämään sitä.

kaikki pikkukaupunkien asukkaat on varmaan unelmoinut siitä kun pääsis johonkin suurkaupunkiin asumaan, enkä mä siinä mielessä ole poikkeus. toiset on 12-vuotiaista asti varmoja siitä et los angeles on niiden kaupunki ja toiset haaveilee lontoosta, mutta mulla ei oo koskaan ollu mitään tiettyä kaupunkia mielessä. Mutta kerran tässä ollaan lähdössä maahan "jossa kaikki on niin suurta", niin olishan se siistiä päästä asumaan kaupunkiin jossa on enemmän asukkaita kuin suomessa.


loppuun pitäis varmaan kliseisesti todeta että "eihän sillä oo väliä mihin menee asumaan vaan sillä kenen luo<23<4354<333" mutta koska mää en oo ihan perinteinen vaihto-oppilas niin lällällää enpäs sano noin. mut sen voisin sanoa et enään kaksi koetta ja seuraavan kerran kun meen kouluun se onkin sit ihka aito high school!

1 kommentti:

  1. minkä järjestön kautta lähet jenkkeihin ? ite lähen expon kautta ja sain just viime perjantaina perhetiedot ja oon menossa Utahiin, joka kuuluu vuoristoiseen alueeseen ja tuntuu olevan tosi hieno paikka, ku siel on kaikkii vuoria ja canyoneita sun muita :D

    http://milla-usa.blogspot.fi/

    VastaaPoista